wtorek, 21 lipca 2015

Żytni chleb w jajku

Bardzo szybkie i sycące śniadanie. Przygotowałam je kiedyś zamiast porannej jajecznicy. Użyłam chleba żytniego, lekko czerstwego, właśnie taki smakuje najlepiej. Na pewno przygotuję to śniadanie jeszcze wiele razy, ponieważ uwielbiam jajka pod każdą postacią! Pod względem składu aminokwasowego, jajka są najbardziej wartościowe z produktów pochodzenia zwierzęcego. Jajka zawierają aminokwasy egzogenne, czyli takie, które muszą być dostarczane z pożywieniem, gdyż nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie ich wytworzyć. Lecytyna, która  zawarta jest w żółtku jaja posiada właściwości emulgujące, rozbija spożywane tłuszcze oraz cholesterol na mniejsze cząstki, zapobiega powstawaniu miażdżycy. Dzięki niej łatwiej pochłaniamy wiedzę oraz jesteśmy mniej zestresowani. Przepis zawiera składniki dla jednej osoby.

 Składniki:
  • 1-2 jajka
  • 2 kromki chleba żytniego, najlepiej czerstwego
  • łyżeczka masła klarowanego
  • sól, pieprz 
Jajka roztrzepać widelcem, dodać sól i pieprz, wymieszać.  Rozpuścić masło na patelni. Namoczyć chleb w jajku, włożyć na rozgrzany tłuszcz i smażyć około 2 minut z jednej strony. Gotowe!



piątek, 3 lipca 2015

Bruschetta z pomidorami

Dziś miałam ostatni egzamin i nareszcie koniec sesji! Mam nadzieję, że aż do października będę mieć wolne! Mogę się zająć w końcu blogiem i gotowaniem, bo niestety to zaniedbałam. 
Bruschettę przygotowywałam już jakiś czas temu, jest niesamowicie łatwa w wykonaniu, odpowiednia dla kogoś, kto ma dwie lewe ręce w kuchni. Ciabatte najlepiej przygotować samemu. Jest to trochę czasochłonne i pracochłonne, ale warto! Było pyszne! :)

 Składniki:
  • jedna pełnoziarnista ciabatta z TEGO przepisu 
  • 3 dojrzałe pomidory
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • bazylia, oregano 
  • sól, pieprz
  • opcjonalnie tarty parmezan lub mozzarella
 Ciabattę pokroić na kromki, podpiec w piekarniku lub tosterze. Pomidory pokroić w drobną kostkę (jeśli macie ochotę, to można zdjąć z nich skórkę, ale lepiej zostawić, ponieważ bezpośrednio pod skórką jest najwięcej witamin!), lekko posolić i pozostawić w naczyniu, po około 15 minutach usunąć z nich wodę. Dodać przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, oliwę, posiekaną bazylię i oregano oraz pieprz, wszystko wymieszać. Na ciepłą ciabattę nakładać przygotowaną mieszankę. Można posypać startym serem.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...